Nowa platforma na wiele lat - co wybrać! (dłuuuuugie) ??

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 11:36:49 MET

Witam!
Stoję przed wyborem kolejnej platformy sprzętowej.
Jako to że przez 3-5 lat nic pewnie się w budzie nie
zmieni (chyba że jakiś HDD) potrzebuję platformy z
zapasem mocy.

Przeznaczenie:
- obróbka foto (RAWy)
- od czasu do czasu przerobienie filmiku
- internet (otwarte 2-3 przeglądarki, program pocztowy i
        z kilka innych aplikacji)
- no i jak żona pozwoli jakieś gierki (RTS, FPS)
- u mnie norm jest odpalenie kilka-kilkanaście aplikacji

Ze starego kompa zostaje:
- napędy FDD, DVD i HDD
- buda Chieftec BX
- SB Audigy

Napaliłem się na:
- Intel Core2 Quad Q6600 2,40 GHz
- OCZ Technology 4x 1GB DDR2 800MHz Platinium CL4

Zastanawiam się nad:
- PSU w okolicach 450W (Tagan, Chieftec)
        wielkim plusem byłyby odpinane kable (co polecacie ?)

- grafika - zależnie od finansów albo GF8600 GTS albo GF 8800GT
        to kupię na szczerym końcu (będę szuka czegoś z pasywnym
        chłodzeniem)

I na koniec MoBo - ale tu mam mętlik - wcześniej miałem dwie
kultowo-topowe konstrukcje Asusa P2B i Gigabyte 7N400Pro 2.
Lecz tym razem nie chciałbym przekroczyć kwoty 600 zł na MoBo.
Tak jak pisałem po wpakowaniu tego do budy nie mam zamiaru ani
zmieniać CPU ani dokładać RAMU.
Jednak ilość chipsetów jaka teraz jest na rynku jest ogromna i mam
straszny mętlik.

Od MoBo wymagam:
- stabilności
- możliwości podkręcenia CPU i RAM
- pasywne chłodzenie
- SLI czy CrossFire kompletnie nie potrzebne
- przynajmniej jedno ATA
- przynajmniej z 4 SATA
- i najlepiej z 6 USB z tylu (ale nie koniecznie)
- fajnie by było jakby były 2 Gb sieciówki (ale nie koniecznie)
- FireWire (mocno pożądane)

Macie jakieś typy ?
Jakimi chipsetami się zainteresować (gdzie jest jakieś ich porównanie)?