Re: Zasilacz Chieftec i UPS APC (Back-UPS ES) - niekompatybilnosc

Autor: Czarek <a_at_a.pl>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 23:38:28 MET

Rafał Łukawski wrote:
> Jakis czas temu kupilem sobie 'przyszlosciowo' UPS'a APC BackUPS ES -
> taki z typowymi gniazdkami w standarcie PL (4x podtrzymanie + 4 x
> zabezpieczenie) - teoretycznie dobre do domowych zastosowan -
> podtrzymanie paru urzadzen bez kupowania dodatkowej listwy.
> BACK UPS ES 700 (najmocniejszy z serii)
> Czy ktos sie spotkal z niekompatybilnoscia Chieftecow z APC, gdzies
> bedzie reklamacja, wczesniej jednak chcialbym temat rozpoznac szerzej
> (bez kupowania/pozyczania kolejnych zasilaczy badz UPS'ow tylko i
> wylacznie po to by sprawdzic)

Spotkałem się z identycznym problemem z zasilaczem Chiefteac ~420W i z
UPS-em Trust 400VA oraz Ever 500VA. Wg serwisu Evera, problem jest znany
i wynika z zastosowanego w zasilaczach Chiefteac Active PFC. Proponowane
rozwiązanie: wybór zdecydowanie mocniejszego UPS-a (polecali minimum
1200 VA), wybór zasilacza innej firmy, bądź kupno zasilacza Chiefteac z
pasywnym PFC.

W moim przypadku pomogła wymiana zasilacza na Chiefteaca o mniejszej
mocy. Niestety, nie pamiętam już, czy był to zasilacz z pasywnym czy
aktywnym PFC.

Pozdrawiam

Czarek