Re: Problem z SATA [dyski + dvd+r liteon]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 19:46:58 MET

Dnia Sun, 30 Dec 2007 19:26:59 +0100, Rafał Wawrzycki napisał(a):

> Tylko że nie mam pojęcia co zrobić, żeby był wybór, np.:
> 1. Winda
> 2. cd/dvd

Sam się zrobi, jak tylko go zainstalujesz.

> Poza tym napisali, że:
>
> "Aby zainstalować Smart Boot Managera należy:
> uruchomić DOS"
>
> Jeżeli chodzi o czysty DOS, bootowany z płyty, to też nie znajduje boot
> sektora płyty, więc nawet do DOSa się nie mogę dostać (próbowałem już
> go odpalić, żeby uruchomić ręcznie Ghosta).

A dyskietka albo USB Pen?

> Na razie jedyną płytą, która się bootuje jest WindowsXP, który po
> chwili wczytywania wiesza się, pokazując niebieski ekran.
> Ech, zachciało mi się wywalić IDE...

Błąd. Interfejs SATA jest generalnie złym pomysłem w przypadku napędów
CD i nie bez powodu są one dalej robione i montowane na IDE. Skoro
miałeś IDE na płycie to trzeba było nie przedobrzać. Teraz będziesz miał
problem z wszystkim co nie zostało uruchomione spod Windows, czyli z
softem do naprawy partycji, odzyskiwania danych, etc. Tak to już jest z
tym SATA....

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/