Re: Składam komputer, proszę o poradę

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 13:36:26 MET

Piotr Rezmer wrote:

> Jesli RAID-5 to najlepiej na odddzielnej karcie PCI-E. Troszke to
> kosztuje ale przynajmniej daje sens. To co jest w plytach glownych to
> raczej atrapa RAID.

Jesli mowimy o RAID to wogole raid na 4 dyskach SATA 7200 raczej jest
chybionym pomyslem. Zwiększy się transfer do powiedzmy 250-300MB/s ale
zostanie długi czas dostępu, zwłaszcza, że wybrane dyski są khmmm... do
kitu. Chyba wolabym 2xRAPTOR na operacje mielące dyskiem i 500GB na archiwum
danych. Ideałem bedzie RAID na 4 dyskach SAS 15k RPM ;-)

> Pamietaj jeszcze o kieszeniach hot-swap, przydatne jest rowniez gdy
> kieszen ma diode LED polaczona z kontrolerem RAID w celu identyfikacji
> napedu.

Nie do dostania to jest chyba ;-) Trzeba by nabyć zestaw
kontroler+kieszenie...

--
pozdrawiam
      Mikolaj