Problem z restartami w trybie 3-D

Autor: Kwodnik <kwodnik_at_polbox.com>
Data: Sat 29 Dec 2007 - 11:37:38 MET

Witam Grupowiczów,

Zastanawiałem się na której grupie zamieścić ten temat, bo dotyczy on
dziwnego zachowania komputera podczas wykorzystywania go do gier.
Zdecydowałem się na pl.comp.pecet, bo odnoszę wrażenie, że jest to problem
sprzętowy. Do rzeczy:

Konfiguracja: C2D 4300 1.8@2.4, ASUS P5N-E SLI BIOS 0801, 3.0 GB DDR2 RAM
667 DUAL, PCI-Ex ASUS EN7900GS bez OC, 2 dyski twarde - SATA Seagate 250GB +
UATA Seagate 40GB, DVD-RAM LG, SB Audigy 4, WinFast TV 2000 Expert, Zasilacz
Chieftec GPS-400AA-101A. System WindowsXP, najnowsze sterowniki nVidia.

Cały sprzęt pracuje stabilnie w trybie 2D, żadnych restartów nawet podczas
12-16h ciągłego używania.
Problem następuje z chwilą włączenia gier:
- Toca Race Driver 2 PL - po kilku, kilkunastu minutach wyrzuca do Windowsa
z komunikatem błędu aplikacji rd.exe
- Sega Rally - po kilku, kilkunastu minutach gry następuje "twardy" reset
komputera.

Zadziwiające w tym jest to, że w grze DOOM3 problem ten nie występuje, można
grać godzinami.
System przeszedł też z powodzeniem testy stabilności w nTune oraz w
3DMarkach.
Temperatura (Everest) procesora max. w stresie 48C, GPU max. 69C, płyty 39C,
dysków 36C - obserwowana na bieżąco podczas gry w 3D.

Proszę o pomoc jak to ugryźć i do czego się przyczepić.