Re: Jak zmusić Nero do...

Autor: Raff <raf_at_mm.pl>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 18:41:58 MET

JoteR pisze:

> To jakim cudem napęd jest "widziany" przez ten program, jeśli jest podpięty
> do wbudowanego kanału IDE? IMHO może biegać o to, że ten konkretny model
> (którego wątkotwórca uparcie nie raczy podać, bo po co?) kontrolera (Radek
> nie krzycz) nie obsługuje standardu ATAPI, w związku z czym dyski twarde
> obsłuży, a napędów CD/DVD już nie. Drzewiej na tej grupie podobne problemy
> były już poruszane.

Witam,
Wyjaśniam: Do dodatkowego kontrolera ATA133 (typowy na chipsecie Silicon
Image 680) mam podpięty hdd i nagrywarkę Liteon. Problem w tym, że inne
programy do nagrywania widzą nagrywarke i ją obsługują, Nero 5.5.10.56
widzi ją tylko wtedy, gdy jest podpięta do kontrolera na płycie
głównej. Gdy jest podłączona do dodatkowego kontrolera - ta wersja Nero
jej nie widzi, mimo że napęd w okienku jest widziany, i Nero Info Tool
również widzi wszystko jak należy. Ponieważ ta wersja Nero jest moją
własnością otrzymaną z nagrywarką, i ją lubię, chciałbym jej nadal
używać, ale z nagrywarką podłączoną do dodatkowego kontrolera. I nie
wiem, jak tą wersję Nero zmusić do tego, i czy w ogóle się da. Mam
nadzieję, że teraz jest to nieco jaśniejsze.
Pozdrawiam
Raff