Re: zastosowanie GPU karty graficznej do obliczen naukowych a nie tylko do gier

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Thu 27 Dec 2007 - 18:19:53 MET

Jacek Maciejewski pisze:

> Dziwne, ale F@H i inne takie wynalazki zawieszają mi windę po najdalej
> kilkunastu minutach.

Nigdy nie słyszałem o objawie zawieszenia systemu operacyjnego z powodu
F@h.:)
Jedynym objawem niestabilności(gdy ktoś za bardzo nadtaktuje CPU, GPU,
lub pamięci)jest zaniechanie przez klienta F@h liczenia danego WU
(working unit), próba jego odesłania i pobranie następnej próbki do
obliczeń. Gdy dzieje się to zbyt często to ewidentny objaw braku
stabilności komputera. Dzisiaj przykładowo testowo nadtaktowałem swoją
grafikę z 580 do 620 Mhz a pamiec grafiki z 700 Mhz do 740 Mhzi 3D Mark
dzialął Ok, a jednak Folding odnotowało błąd po 45 minutach - to dla
mnie sygnał, ze za bardzo podkręciłem zegary. Lekkie obniżenie
taktowania i jest stabilnie już od 7 h, co myślę znaczy ze to stabilne
ustawienie.
Przy stabilnym sprzęcie F@h działa niezauważenie i bez żadnych objawów.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, co mogłoby ewentualnie powodowac
zawieszenie windowsa gdy dziala w tle F@h to jeszcze wadliwe kości
pamięci, co wychodzi dopiero przy takiej czułości na zgodność danych jak
obliczenia biochemiczne, gdzie pozycja każdego atomu w cząsteczce się liczy.

A uruchamiałeś pod linuksem klienta f@h na dłużej?

--
pozdrawiam
STranger