Re: niepotrzebne napedy optyczne w laptopach

Autor: Rafal Franczak <franek_at_usun_to.kolorowe.krakow.pl>
Data: Wed 26 Dec 2007 - 22:11:55 MET

Tomasz Pyra napisa艂(a):
> RafalM napisa艂(a):

A fuj! Laptop ma by膰 zwart膮 konstrukcj膮 bez dyndaj膮cych kabli.
A tu tendencja wszystko na dyndaj膮cych kablach przez usb,
Ty chcesz doda膰 jeszcze dyndaj膮ce kable do zewn臋trznego DVD.
Co to ma by膰? Desktop replacement z paj膮czkiem kabli czy sprz臋t do
mobilnej pracy?
Brak zb臋dnych kabli jest warty te "par臋 dolar贸w wi臋cej"
a nawet gar艣膰 dynamitu" ;-)

A tu mog艂a by nast膮pi膰 standaryzacja interfejs贸w dla wymiennych
modu艂贸w dvd/bateria#2/dysk#2
Nadzieja w "kad艂ubkach VBI" :-)

Nie ma pendrive Write Once Read Many. Czasami potrzebujesz takiej
funkcjonalno艣ci. Szczeg贸lnie w epoce wirus贸w.
Dodatkowe dyndaj膮ce kable.

> "Wiod膮cy" 艣wiatowy producent orpogramowania wszelakiego, ledwo poradzi艂
> sobie z problemem wymaganej stacji dyskietek w systemie podczas
> instalowania systemu operacyjnego. A Ty mu tu chcesz wyjecha膰 z jakimi艣
> pendiveami?

"To niech si臋 bambus j臋zyk贸w uczy!"
Nie tak dawno nie chcia艂 startowa膰 jego pi臋kny system z dysku innego ni偶
pierwszy i to tylko z partycji primary. Uczy si臋 ale powoli.

> Programy dystrybuowane s膮 zazwyczaj na dyskach optycznych - jako艣 to
> trzeba przenie艣膰 na tego pendrivea, ale tu faktycznie zewn臋trzny nap臋d
> przyszed艂by z pomoc膮.

I nie bez powodu. Spr贸buj wygenerowa膰 zapis na pendrive tak, 偶eby
by艂 read only. Zwyk艂y DVD-ROM albo CD-ROM i gotowe.
nie musisz udowadnia膰, 偶e to nie ty pomiesza艂e艣 instalk臋 lub doda艂e艣
ma艂ego wirusa. R贸偶nica jak mi臋dzy PDF i DOC. :-)

> Kolejny problem jaki widz臋 to zabezpieczenia przed kopiowaniem p艂yt
> CD/DVD kt贸re s膮 sprawdzane przy instalacji. 呕eby robi膰 takie wygibasy
> jak instalacja oprogramowania na komputerze bez nap臋du zazwyczaj si臋
> trzeba podeprze膰 jakim艣 crackiem. Zreszt膮 wiele oryginalnych program贸w
> kt贸re posiadam i tak mam w wersji zcrackowanej - przynajmniej te kt贸re
> na pocz膮tek krzycz膮 偶eby im p艂yt臋 w艂o偶y膰 do nap臋du.

Porz膮dne programy pytaj膮 o to przy instalacji.
A najlepiej jak pytaj膮 o klucz licencyjny
Wtedy mo偶na je instalowa膰 z dowolnie dziwnego no艣nika.

Rafa艂