Re: Floppy disk(s) fail (40)

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Wed 26 Dec 2007 - 19:40:11 MET

Karol pisze:
> Ostatnio coś się podziało i po starcie wyskakuje "Floppy disk(s) fail
> (40)" i tu F1 lub Del.

Kurczę, zapomniałem jak to ustawienie się nazywało, ale kiedyś biosy
miały takie ustawienie, które kazało sprawzać kontrolerowi FDD czy
stacja jest 40 czy 80 ścieżkowa ( dotyczyło to stacji dyskietek 5.25
cala oczywiście, ale ustawienie w myśl zasady kompatybilności w dół
pozostało ) To ustawienie musiało Ci się zresetować, lub pewniej cały
bios. Jak ktoś z grupowiczów pamięta jak to ustawienie się nazywało to
proszę o podanie, bo niestety już wyleciało mi z głowy.

Dodam, ze od czasu do czasu
> wyskoczy przy podpietym flopie bląd HDD disk fail (40)", jesli rusze
> taśma przy IDE, to dysk twardy wystartuje.

A taśma nie jest nigdzie jakoś ostro pogięta, może złącze od twardego
dysku odlutowało się od płytki z elektroniką od twardego dysku.

  Aha, gniazdo IDE i FDD sa
> ulokowane na płycie bezpośrednio koło siebie. Ponadto zaobserwowałem
> dziwny objaw, ja w pomieszczeniu jest ~15 stopni ciepła i poniżej, to
> wtedy dzieją się atkie rzeczy, a jak jest temperatura otoczenia powyżej
> 20 stopni, to startuje ok.

Nie wiemy czy jest tam wilgoć, czy jest tam sucho. W każdym razie
kondensatory elektrolityczne nie za dobrze znoszą zarówno nadmierną
wilogć jak i nadmierną suszę. Może któryś się wylał, albo wysechł?

> Czy to wina zaisilacza (200W), kontrolera, czy może płyta po ponad 10
> latach przestała działać poprawnie.

Musisz dokładnie obejrzeć sobie płytę główną pod tym kątem. A poza tym
to jak każdy delikwent: http://www.grush.one.pl/article.php?id=diagnostyka

diagnostyka i się zaraz dowiesz;)

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |