problem z DDR2 2GB

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 23 Dec 2007 - 22:08:31 MET

Mam problem z pamięciami Goodram (wilk) 2GB DDR2 PC5300 (667)
Dokładny typ to GR667D264L5/2G
Mam ich 2szt, nowe prosto z hurtowni, wyciągnięte ze świeżo
rozpakowanych boxów.
W 2 różnych płytach na czipsecie G33 - startują jako 512MB (razem jako
1GB), pracują (co dziwne) stabilnie.
W płycie na P965 - nie startują w ogóle (pisk, dowolna z nich lub para),
wsadzone w komplecie z dowolną inną pamięcią startują ale są widoczne
jako 512MB
W płycie na amd rs600 (x1250) nie startują (pisk, dowolna z nich lub
para), ale wsadzone w komplecie z dowolną inną pamięcią są wykrywane i
raportowane przez bios prawidłowo jako 2048MB 667 itd. Ale np memtest
widzi już tylko je jako ~256 + 64MB (np wsadzone 512MB + jedna 2G jako
832MB), sypie błędami na czerwono i się zwiesza w końcu.

W tych samych płytach posiadane przeróżne 512MB, 1GB chodzą pięknie,
również w układach typu 4x1GB
Teoretycznie awaria pamięci, ale żeby dwie identyczne sztuki miały
identyczne uszkodzenie, choć obie nowe wyciągnięte z innych pudełek?
(jakby to był kit-dual, to jeszcze od biedy prawdopodobne)

Może z pamięciami 2GB jest jakiś problem ogólny, np z organizacją
wiersze/kolumny jak za czasów SDramów?