Re: drukarka laserowa z duplexem

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 23 Dec 2007 - 15:26:56 MET

BartekK pisze:
> Szukam drukarki laserowej, A4, obowiązkowo z sprzętowym duplexerem (druk
> obustronny). A3 nie chcę, szkoda miejsca. Może to być 'kombajn' ze
> skanerem, ale w celu używania skaner>PC a nie jako ksero (a tymbardziej
> jako faks).
> Ważne sprawy to dostępne tonery w przyzwoitej cenie, najlepiej możliwość
> sypania tonera "z butelki" fajnie by było jakby był toner osobno, a
> bęben osobno (jak w mojej starej Minolcie 1250e). Przebiegi typu
> 1000-5000 stron miesięcznie.
> Może być używana, musi być na fakturę.
No i dalej nie wiem... Już zdecydowałem (prawie) na jakąś po leasingową
HP - ale widząc ceny doszedłem do wniosku, że albo może kolorową? Jestem
przygotowany na wydanie 2-3tyś brutto, byle bym nie musiał wydawać
kolejnych 1.5tyś na tonery co 1-2miesiące ;) (kolorowe wydruki to może
2-5% przebiegu, obecnie atramentówka do kolorów się zanudza i tusz
szybciej zaschnie niż się zużyje, ale koszt bębnów kolor trzeba liczyć,
bo kartka jedzie po wszystkich bębnach i wszystkie ścierają się tak
samo, tylko toner wolniej znika)

Patrząc na sensowne opcje widzę:
- HP 4600 DN/DTN (około 1700-2000zł) - tonery 4x ~250-350zł
(1000-1400zł) lub 4x ~30zł czip + 50zł czarny + 3x 80zł kolor (410zł i
robota własna). HP 4650 droższe są, nie wiem czy warto dopłacać, tonery
te same... Aczkolwiek wydruki nawet zdjęć (na dobrym papierze) są ładne

- HP 4500 / 4550 duży rozrzut ceny (500-1500zł)- tonery trochę tańsze,
nadal obecny czip (ale tańszy), tylko że to już mocno starsza
technologia, wolne to troche a i wydruki widziałem w kolorze - do zdjęć
to się nie nadaje za bardzo.

- "nowsze zabawki" typu 2605DN za 1500zł - węszę porażkę z tonerami,
wole nawet cen nie sprawdzać

Może jakieś rady? Może czegoś innego szukać?