Skaner Relisys Apollo Express 6 nie działa

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 12:00:27 MET

Witam!

Ostatnio ocaliłem od spalenia kilka starych skanerów. Jeden z nich to
Relisys Apollo Express 6, którego postanowiłem sobie zostawić. Mam do
niego płytkę ze sterownikami i instrukcję. Niestety, kabla nie było, a
jest to dosyć dziwny kabel, bo równoległy z 2 męskimi końcówkami.
Kupiłem więc w sklepie elektronicznym takie coś. Może to był błąd.

W każdym razie podłączyłem to wszystko do komputera. Przy uruchamianiu
skaner zaczął wydawać odgłosy, raczej niewskazujące na uszkodzenie.
Wszedłem więc do BIOS-u, żeby włączyć port równoległy. Próbowałem na
ustawieniach ECP+EPP, 378/IRQ7 (cokolwiek to znaczy) i SPP 278/IRQ5.

Najpierw chciałem go uruchomić na Linuksie, przewidując że sprawi to o
wiele mniej problemu niż na Windows. 3 Linuksy, 5 manuali i 3 pliki
konfiguracyjne później zwiększył się znacznie poziom mojej wiedzy o
pakiecie sane, ale skaner dalej nie chciał działać. Dodam, że jest
obsługiwany przez sterownik teco2 i to podobno dobrze. Jednym z tych
Linuksów był SUSE, który również stwierdził, że skanera nie ma, a po
ręcznym wyborze sterownika (w YaST) teco2 powiedział, że sterownik
załadowany, ale nie ma żadnych skanerów dla niego. Postanowiłem
uwierzyć, że to problem sprzętowy, ale tak łatwo się nie poddałem.

Włączyłem Windows XP. Oczywiście sterowniki na stronie były pod Windows
NT i implementowały technologię bez ciekawej nazwy (TWAIN). Program
producenta nie wykrył skanera. Może gdybym spróbował na Win98...

W każdym razie menedżer urządzeń podzielił się ze mną ciekawym
spostrzeżeniem, że jest konflikt sprzętowy. Poniżej kilka zrzutów:

http://img530.imageshack.us/img530/5461/67903916zh0.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/8495/17692997xt5.jpg

No i dalej nie wiem, czemu mi to nie działa. Jest możliwe, żeby oni dali
do tego skanera jakiś niestandardowy kabel?

Nie mam doświadczeń w instalowaniu takiego starego ustrojstwa.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur