Monitor panoramiczny a karta graficzna ???

Autor: Krzysztof <usunusun_at_to.pl>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 01:58:18 MET

Witam!

Nabyłem monitor HP 19" Wide (panorama), wszystko jest fajnie pieknie, ale
mam jedna watpliwosc... Otoz zainstalowalem sterowniki do monitora ,
wszystko pieknie cacy... i teraz tak... Jak mam rozdzielczosc 1024x768 to
pulpit , IE, aplikacje na windowsie, itp. rzeczy sa ok , rozciagniete
wszystko i w prawidlowych proporcjach na ekranie , przyjemnie sie pracuje...
ale np. jak otworze zdjecie wykonane normalnym cyfrakiem i dam full screen
(np. otwieram przegladarka w XPku) to jest ono delikanie rozciagniete (lub
splaszczone jak kto woli).

Jak zrobic aby poporcje byly zachowane ? Wiem ze z panoramami tak to jest...
mam w tej chwili komputer przejsciowy z jakas nedzna zabudowana na plycie
karta graficzna od SiS'a, czy to moze jest jej wina i jest stara ?

Dodam ze nie wiem dlaczego ale mimo wgranych sterownikow do monitora np. nie
ma rozdzielczosci panoramicznej jaka jest przewidywana dla tego monitora
jako optymalna czyli 1440x900, czy to tez wina karty ? Czy kwestia
sterownikow lub ustawien ? Czy jesli by sie mialo nowoczesna karte i
odpalilo ja w trybie 1440x900 to wtedy i zdjecia by byly prawidlowe
proporcjami ?

Dodam ze np. przelaczajac rozdzielczosc na np. 1280x1024 to wogle widze
tylko 3/4 ekranu a reszte musze przesuwac mysza bo sie nie miesci na
monitorze :-/

Bymbyl wdzieczny jak by ktos napisal pare slow jak nalezy obchodzic sie z
panoramicznym monitorem w przypadku starych kart graficznych, oczywiscie
posiadam Windowsa XP.... Glownie narazie to co mnie razi to fakt tych zle
wyswietlanych zdjec z cyfraka.

Dziekuje z gory za pomoc i rady.

Pozdrawiam

Krzysiek