Re: Duży (750GB) dysk a obudowa USB

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 20 Dec 2007 - 07:13:52 MET

Proces Michal Kochanowicz <mkochano@volt.iem.pw.edu.pl> zwrócił błąd:

> Czy dysk 750GB (np. Seagate ATA) może bez problemów być używany przez
> długi czas w obudowie USB?
>
> Dysk nie był by bardzo obciążony, ale pracował by non-stop (albo prawie
> non-stop) służąc jako backup ze sporadycznym dostępem do danych.
>
> Czy taki dysk się nie zagotuje i czy starczy mu prądu?

Nie zagotuje się jeśli będzie miał chłodzenie, a prądu wystarczy jeśli
będzie miał zewnętrzny zasilacz. Taki dysk zjada jakieś trzy, cztery
razy więcej prądu niż dysk do laptopa. Niestety, połączenie przez USB
nie daje (znanej mi) możliwości kontrolowania temperatury, a w obudowie
ciężko sprawdzić palcem, chyba że sama obudowa dobrze przewodzi.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8