LG GSA 4163 (A106) - problemy z DL

Autor: Przemysław \ <eriz_at_pcinside.wpolsce>
Data: Wed 19 Dec 2007 - 19:06:29 MET

Witam! [2007-12-19]

Kilka tygodni temu nagrywarka odmówiła posłuszeństwa, prawdopodobnie
taśma w jakiś sposób się zwaliła, wymieniłem na nową i było już ok.
Przeinstalowałem na wszelki wypadek sterowniki od IDE (WXP SP2 @ nForce4
+ drivery 6.86). Wszystko było do tej pory OK. Ale kilka dni temu
potrzebowałem nagrać płytkę Dual Layer. Zwykle używam wtyczki CD/DVD
Burner do Total Commandera (po prostu, dla mnie najwygodniej),
ale gdy tylko zacząłem wypalać, od razu sfinalizowało płytkę
(z tego, co zauważyłem). Spróbowałem na drugiej płytce,
ale już nagrywałem przez CD Burner XP. Owszem, nagrało, ale tylko jedną
warstwę (!); po nagraniu 51% płytki progressbar się zatrzymał, a licznik
 czasu się nie zatrzymał. Do tego, napęd dalej miętosił płytkę, tacka
oczywiście zablokowana.

Nie wiem już, co jest za bardzo grane, bo próbowałem na dwóch nośnikach
różnych producentów, a płyty 4.7GB nagrywa prawidłowo...

Firmware A106.

Przekopałem Google, znalazłem gdzieś w archiwum Chipa test nagrywarek,
w którym naskrobali, że napęd rzekomo nie obsługuje płyt dwuwarstwowych,
ale w tabelkach w Sieci i w Drive info (zarówno w TC i CDB XP) jest
wzmianka, że napęd obsługuje wypalanie DL...

Skończyły mi się już pomysły; wcześniej chodziło mi po głowie
sprawdzenie na innym kompie, ale skoro czwórki nagrywa jak trzeba...?

Pozdrawiam,
Przemysław "eRIZ" Pawliczuk

--
JID: eriz//pcinside.pl