Re: Laptop zaliczył glebę ;(

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 19 Dec 2007 - 05:14:12 MET

Proces Maciej Ananicz <naxrmoo@gmaixl.com> zwrócił błąd:

> Ja bym przede wszystkim zrobił testy hdd i od czasu do czasu monitorował
> SMART. Miałeś farta, że lcd nie jest uszkodzony, po nim najbardziej
> wrażliwy na wstrząsy jest dysk twardy, a szkoda przekonać się o tym, gdy
> będzie za późno.

Też uważam że najważniejsze jest sprawdzenie dysku, to w sumie serce
notebooka (chyba że dysk jest zaszyfrowany jakimś TPM, wtedy to drugie
serce ;))

> Do testu dysku seatools, chyba działa z innymi markami niz seagate
> http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
>
> Do SMART - hdd health pod windowsa i smartctl pod linuksa

W zasadzie ten ostatni też świetnie działa pod windowsem, tylko czasami
trzeba sprytnie wpisać komendę.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8