Prośba o ocenę komponentów

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Fri 14 Dec 2007 - 20:45:48 MET

Z mojego starego, dobrego komputera niestety wydostał się magiczny dym,
a jak wiadomo jest on niezbędny do działania komputera.

Kompletuję więc podstawowy zestaw podzespołów do zrobienia nowego
zestawu. Ze starego komputera będzie obudowa, dysk ATA, nagrywarka ATA i
SB Audigy na PCI. W przyszłości dokupię sobie dysk SATA.

Mój wstępny wybór jest następujący (w nawiasach ceny z jakiegoś sklepu
internetowego):

Intel Core2 Duo E4500 2.20 GHz BOX (LGA775, FSB 800, 2MB, 64-bit) (369zł)

Radeon HD2400XT ASUS 256MB DDR3, DVI, PCI-E (215zł)

2 sztuki DDR2 1024MB 667MHz Kingston (2x 65zł=130zł)

Zasilacz do obudowy ATX 450W Chieftec (185zł)

I teraz pytanie o płytę główną, bo tu nie bardzo się orientuje co wybrać:

Asus P5B, P965, DualDDR2-800, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 (288zł)
Gigabyte 945P-DS3, 945P, DualDDR2-667, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 (192zł)
Gigabyte 945PL-S3, 945PL, DualDDR2-533, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 (157zł)
a może jeszcze coś innego?

Jak prędkość taktowania pamięci przekłada się na prędkość pracy? Czy
warto dołożyć więcej do płyty obsługującej 800MHz i do pamięci na 800MHz?

Komputer ma być do domu, trochę do pogrania, ale raczej w takie już
kilkuletnie gry. Zależy mi bardziej na stabilności niż na osiągach.
Jakieś potencjalnie przyszłościowe możliwości rozbudowy zestawu też są
drugoplanowe.

Nie wykluczam też AMD (poprzednio miałem Athlona 1700@2400 i nie
narzekałem), ale z tego co czytam to w tej chwili chyba Intel rządzi -
prawda to? :)
A jeżeli AMD to jaki zestaw procek+płyta w podobnej (lub niższej) cenie
jest wart uwagi?

Może ktoś ma jeszcze inne typy podzepołów w tym przedziale cenowym?

Z góry dziękuję za pomoc.