Re: Czy to prawda, że nie da się kupić nowego laptopa z XP?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 13:26:05 MET

Poldekk pisze:

> Dobre!

Tak, dobre. I nawet prawdziwe.

> Suszarki też "nie może kupować ktoś, kto się nie zna"?

A wyobraź sobie, że w pewnym sensie też nie może. Bo kobieta
Ci pewnie powie, że są suszarki różnej mocy, z różnymi nak-
ładkami, i niektóre nie będą się nadawały do tego, co się
chce akurat zrobić w włosami.

Ale nie porównuj też suszarki do komputera. To zupełnie
inny stopień skomplikowania.

> Komputer to dziś przedmiot powszechnego użytku. Poza tym dyskretnie

A co to ma do rzeczy? Gdyby nagle ceny promów kosmicznych
spadły do takiego poziomu, że każdy mógłby sobie kupić
jeden, spowodowałoby to nagle, że każdy byłby w stanie
wybrać właściwy dla siebie, nie mówiąc o obsłudze i
sterowaniu?

Komputer jest tak cholernie skomplikowanym urządzeniem,
że na etapach kupna i użytkowania zwykli użytkownicy, jeżeli
tylko chcą dokonywać prawidłowych wyborów, praktycznie *muszą*
konsultować się ze specjalistami. Gdyby to nie było potrzebne,
ta grupa już dawno by nie istniała. Sprzedawców w sklepie też
by nie było, towar dostawałoby się automatem po wstukaniu
kodu (abstrahuję tutaj od przeciętnego poziomu wiedzy sprzedawców
w sklepach komputerowych...).

> przypominam, że mamy tzw. "demokrację" i każdy może kupić, co tylko chce

Ależ ja nie pisze, że nie może. Ja piszę, że jak ktoś z
własnego uporu i niewiedzy kupi badziewie, to niech nie
zrzuca potem winy na Windows czy cokolwiek innego, tylko
się sam stuknie gumowym młotkiem po głowie albo wybierze
inny rodzaj pokuty. Albo się korzysta z konsultacji i
kupuje dobrze, albo się korzysta z "demokracji" i kupuje
często źle.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |