Re: Ch³odzenie C2D

Autor: Kris <krzyss_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 11 Dec 2007 - 09:43:43 MET

Robbo pisze:

> Sprawdz temperatury innymi softami, nawet w biosie przy starcie,
> porownaj z temperatural idle czy sie zgadza.
> Podaj temperature otoczenia, temperature w obudowie. Jesli w budzie masz
> 39 stopni to by znaczylo ze procesor sie wogole nie grzeje :P

Temperatury przy otwartej obudowie s± o oko³o 2 stopnie ni¿sze,
temperatura w obudowie (zamkniêtej) to, je¿eli dobrze interpretujê
informacje z ró¿nych aplikacji diagnostycznych, ok. 28-29 stopni (temp.
w pomieszczeniu 21 stopni). Tu¿ za procesorem jest wiatrak w obudowie
wyci±gaj±cy, nad procem te¿ krêci siê wentylator od zasilacza.

BIOS po starcie i restarcie podaje podobne temp. Idle 39-40 stopni.
CoreTemp 0.94 podaje temperatury o 15st. ni¿sze, nie chce mi siê w nie
wierzyæ, bo tu faktycznie wysz³oby ¿e CPU siê nie grzeje (25 stopni
idle, 52 stres), a nawet jest ch³odniejszy ni¿ temp. w obudowie.
Aplikacja Gigabyte (p³yta to GB DS3) daje odczyty mocno zbli¿one do
CoreTemp 0.95.4.
Aha, podawa³em zawsze temperaturê cieplejszego rdzenia, ale przy stresie
(2x prime) oba by³y tak samo gor±ce.