Re: Jak puscic dzwiek 5.0 do kina domowego?

Autor: Madz <klasac1_wywaltojesliniespam__at_pnet.pl>
Data: Sun 09 Dec 2007 - 14:58:34 MET

Dnia Fri, 07 Dec 2007 10:19:14 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Coś mi się kołacze, że S/PDIF nie umożliwia transmisji
> dźwięku wielokanałowego, tylko i wyłącznie stereo.

Lekko dobrze Ci kolacze - ale nie w tym kierunku ;).. Tzn S/PDIF umozliwa
przekazywanie dzwieku DTS/DD5.1, ale wiekszosc obecnie produkowanych kart
(prawie wszystkie) nie potrafi zakodowac sygnalu, tak zeby je puscic na
zlacze cyfrowe. Kodowac potrafil tylko zacny sound storm. Czyli
upraszczajac, jesli mamy mateiral ktory ma zakodowany juz dzwiek w formacie
np DTS to moze on zostac puszczony bezposrednio na S/PDIF, natomiast jesli
gramy w jakas gierke, ktora dopiero generuje dzwieki, to nie moga one byc
kodowane do DD w wiekszosc obecnie spotykanych kart.