Re: bootowanie z SATA

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 08 Dec 2007 - 19:51:35 MET

Użytkownik "Googie" <googie@nospam.0rg> napisał w wiadomości
news:fjejc7$rgl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Mam problem ze zbootowaniem systemu z dysku SATA. Dysk działa i mogę z
> niego korzystać jako dysku dodatkowego gdy odpalam system z innego
> dysku, jednak gdy podłączam tylko ten dysk SATA, to bios po przejściu
> standardowego stestu pamięci, wykryciu dysków, przechodzi do
> wyświetlenia tabelki ze sprzętem a potem powinien zbootować system,
> ale to się nie dzieje, po prostu zastyga.
>
> Moja konfiguracja:
> - Płyta gł. ABIT K8NE (rev 2)
> - Dysk SATA WD500AAKS
> - Procek Athlon64 3000+
> [...]

Moze trzeba zainstalowac jakis system operacyjny? :)
Bo z twojego postu nijak nie wynika, czy nie widzi ci tego podczas
instalacji windows, czy po prostu masz jakis problem sprzetowy...

Wypnij dysk ATA i sprobuj zainstalowac cos z plyty CD/DVD. Jesli to jest
windows XP lub nizej, moze byc tez potrzebny dodatkowy sterownik SATA
(instalowany przez F6), ktory zazwyczaj jest dolaczony do plyty glownej
(trzeba stworzyc dyskietke z tym dodatkowym sterownikiem).

Pozdrawiam
Michal