Re: Pojemność microSD a SD

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 06 Dec 2007 - 06:32:30 MET

Proces Piotr M <nie.dam@gmail.com> zwrócił błąd:

> Tzn nie "a są" a kiedy są micro CDHC 4GB. 8 szt micro 4GB "wsadzić" w
> obudowę CDHC i mamy 32GB.

A sprawdź sobie szybkość tej microSD i porównaj z jakąś SD w miarę nową
albo czymś lepszym (CF). Ja mam parę microSD i każda z nich jest
wolniejsza od xD/CF/SD tej samej generacji (używane w fotoaparacie,
telefonie, gps, kompie, odtwarzaczu audio). Ponieważ karta jest bardzo
tania, to opłaca się np. mieć kilka kart do GPS z różnymi zestawami map
i podmieniać zamiast ładować za każdym razem nowy zestaw. Powodem jest
właśnie mała prędkość transferu.

Poza tym 16 GB SDHC są już dość popularne sądząc z komentarzy w sklepach
które je obsługują. 32 GB będą od stycznia, ale rozumiem dlaczego - po
prostu jak się zepsuje/zgubi taka to tracisz dwa razy więcej materiału.
A na 32 GB zmieści się go naprawdę sporo. Druga rzecz to prędkość
transferu nawet z SDHC - w najszybszych czytnikach to idzie i idzie,
jeszcze gorzej w aparatach... Większe karty są robione w wolniejszych
technologiach. Szybsze technologie są droższe - po co mieć jedną wolną
kartę jeśli możesz mieć dwie o połowę mniejsze, ale w niższej cenie?

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8