Re: SDRAM - jednostronny vs dwustronny

Autor: PP <pawel.pawlak_at_gmail.com>
Data: Wed 05 Dec 2007 - 19:10:53 MET

On 2 Gru, 18:50, ziutek <ziu...@srutek.com> wrote:
> Witam!
> W najbliższym czasie mam zamiar zakupić kilka kości SDRAM DIMM PC133.
> Czy jest jakaś różnica w wydajności dla kości na których pamięć jest
> upchnięta fizycznie po jednej stronie, w stosunku do kości dwustronnych?
> Mam zamiar nabyć Kingstona 3 x 256MB, różnica w cenie praktycznie
> niezauważalna dla tych dwóch typów.

Witam.

Posiadam również płytę ABIT BE6-II (v1.1).
768MB pamięci RAM (czyli max dla tej płyty) - 3 kostki po 256MB PC133
(różnych producentów) - obustronne, ustawiane w trybie 100Mhz.
Na Twoim miejscu nie ryzykowałbym i brał kostki "obustronne", które
mają
po 8 modułów na każdej ze stron (czyli razem 16). Sam kiedyś ten temat
przerabiałem i wiem,
że chipset "i440BX" nie obsługuje "jednostronnych" kostek 256MB.
Pamięci mam ustawione na 100Mhz, gdyż mój procesor to
Celeron Tualatin 1400Mhz - 14 x 100Mhz.

Pozdrawiam,

PP