Re: Obudowa Chieftec BS-02W-W-W -prośba o opinie

Autor: Jacek W. <jacek_at_tridex.com.SPAM.pl>
Data: Wed 05 Dec 2007 - 10:29:30 MET

Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewski@wytnijmniegazeta.pl> napisał w
wiadomości news:fj5g0b$3mv$1@inews.gazeta.pl...

> Jako że na rynku obudów minitower posucha (a to co jest, to
> zwykle w jedynie słusznym czarnym kolorze) z trudem odnalazłem
> ładną obudowę Chiefteca, jak w temacie (seria Uni).
> http://www.chieftec.pl/index.php?content=2&case=10
> Prosta stylistyka, brak klapek, mnie się podoba :-)

Generalnie obudowa jest OK, ale jest troszkę przykrótka. Wszystko jest OK
ale polecam do niej
płyty mATX "kwadratowe" (te mniejsze chyba 24x24 cm).
Te większe mATX-y (prostokątne) też wchodzą ale robi się ciasno.
Zdecydowanie polecam do niej DVD i dysk z interfejsem SATA - wygodniej jest
poukładać kable nie zakłócając zbytnio obiegu chłodzenia.

> Czy ktoś może miał przyjemność jej używać? Jak hałas/wibracje?
> Producent wydaje się solidny...
> Ma zasilacz 270W.

Ostatnimi czasy mam wrażenie, że zasilacz, mimo iż jest wystarczający jest
najbardziej zawodnym elementem.
Z ostatnich 6 sztuk jakie sprzedałem, zasilacze padły w 2. Oczywiście w
ramach gwarancji wszystko wymienione na nowe.
Zasilacz jest troszkę krótszy niż normalny - można też wsadzić ten normalny
pod warunkiem, że nie ma się starego typu napędu CD/DVD (te długie).

> Czy wystarczy do takiego zestawu:
> GA-M61SME-S2 (na GeForce 6100)
> AMD Sempron LE-1100 BOX
> 2x1 GB DDR2 Goodram
> Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (SATA II)
> DVD-RW bodaj LG (ze starego kompa)- ATA

Nie wiem, nie znam, nie lubię AMD ;-)

> Zależy mi raczej na ciszy, niż wydajności. Ot, współczesny komp
> z dolnej półki.

Zasilacz jest bardzo cichy, obudowa nie dzwoni, wszystko zależy co tam
jeszcze wsadzisz.
Dodatkowo zasilacz ma wyprowadzony kabelek sterowania wiatrakiem.

> Czy jest może inna płyta godna polecenia? Ma mieć Ethernet
> (wystarczy 100), muzyka, grafika (chętniej GF, ale ostatecznie
> może być GMA 950), USB 2.0 (najchętniej 8 sztuk), PCI 2 szt.
> No i musi być MicroATX, bo się nie zmieści do wzmiankowanej
> obudowy :-)

Polecam płyty Intela. Potrafią płynnie sterować wszystkimi wiatrakami -
nawet tymi 3-przewodowymi, nie tylko 4-przewodowymi jak większość
pozostałych płyt.
Polecam też zastosować wiatrak wyciągający - w zupełności wystarczy ciche
1000 obr/min.

> Zastosowania: net (www/poczta/Skype/mułek/radio), obróbka fotek,
> audio. W przyszłości może programowanie (Eclipse). Gry i Viśta
> nie brane pod uwagę. Jeśli istotne- będzie tam Ubuntu.

Mało zależne od obudowy.

> Czy lepiej brać zestaw na E2140?

Ja zawsze polecam Intela ;-)

Moim zdaniem jest to jedna z niewielu obudów mATX godnych polecenia.
Możesz na niej usiąść i nie zamieni się w zgniecioną puszkę po piwie.

Jacek W.