Problem z wolnymi dyskami SATA.

Autor: dare <chq_at_wp_pl_at_spam.pl>
Data: Tue 04 Dec 2007 - 17:04:58 MET

Witam!

Mam następujący sprzęt:
- 4xdyski SATA 500GB ST35000320NS SN03,
- płyta Intel S5000Vsa,
- Intel Xeon E5335 2.0GHz,
- 4GB,
- Windows 2003 R2 Standard,
- zainstalowane najnowsze sterowniki dla chipsetu,
- wyłączyłem wszystkie usługi indeksowania,
- nie ma antywirusa.
Na tym sprzęcie docelowo ma być SQL Server.
Nie ma raidu, w BIOS tryb SATA Legacy Mode (testowałem też na Enhanced),
przy kopiowaniu dużych plików przez pierwsze kilka sekund transfer w
miarę normalny, a później spada do około 3,7MB/s. Jak testuje dyski
HDTachem, transfer około 119MB/s (wiec trochę poniżej UDMA6).
Gdzie szukać przyczyny tak wolnego działania dysków?

Pozdrawiam
Darek