Re: Zużycie prądu - CPU, grafika, HDD,DVD? Tryb oszczędzania energii

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Mon 03 Dec 2007 - 15:10:57 MET

 Cezary H wrote:
> Ile zużywają prądu dyski twarde (3.5" SATA, SEAGATE i WD) ?

Po kilkanaście watów/szt. Czyli taki dysk zjada Ci jakieś 4
zł/miesięcznie, pod warunkiem, że pracuje przez większość doby.

> Czy dyski cały czas zużywają max. wartość prądu

Przy intensywnym odczycie/zapisie wartość pobieranej energii rośnie, ale
dolna granica i tak jest stosunkowo wysoka.

> czy te
> nie używane w danej chwili (i przez dłuższy czas) nie są "usypiane"
> (jakiś tryb oszczędzania energii) ?

To już zależy od ustawień systemu.

> Czy jeśli w nocy mam włączony komputer (dla P2P, czasem anty-vir czy
> DEFRAG) to jest jakiś sposób by w nocy oszczędzać energię zużytą
> przez CPU, HDD i karte grafiki?? Czy można CPU (AMD Athlon 64 x2)
> włączyć w stan mniejszego zużywania energii ?

Jest sposób - zakup jakiegoś starego komputera tylko w tym celu i
wstawienie do niego jednego dysku. Po paru miesiącach inwestycja zwróci
się z odczuwalną nawiązką.

> Czy można "uśpić" karte grafiki na noc ? (monitor LCD wyłączam sam)
>
> Czy są narzędzia (programy), które np. w nocy w godz 24-10 włączą w
> stan oszczędzania energii CPU, grafikę i dyski ?

Nudzący się CPU sam z siebie pobiera mniej energii. A grafikę możesz
usypiać dzięki ustawieniom w systemie.

k,

PS. Sygnaturkę sobie napraw.