Re: Zdrowszy monitor CRT czy LCD ?

Autor: Wojtek Malina <wojtek_malina_at_gazeta.pl>
Data: Mon 03 Dec 2007 - 11:51:28 MET

Użytkownik KILu napisał:

> Ustaw sobie zbyt jaskrawy obraz na CRT - efekt będzie dokładnie taki
> sam. Fakt faktem - twócy LCD mocno przeginają by móc wpisać do tabelki
> dorbze wyglądające parametry.

Ano. PRzeginają.

> Oczywiście - tutaj absolutnie nie powinno się generalizować. Choć z
> moich doświadczeń wynika, ze jednak LCD są dla oczu lepsze.

No bo większość uzytkownikow obecnie tanich paneli LCD uzytkowala
wczesniej tanie CRT, gdzie obraz był jak za mgłą, kineskop dawał
odblaski, odswiezanie szło na 60Hz... :)

Dla nich odpowiedz "Tak, LCD bedzie zdrowszy dla oczu" jest w calej
rozciaglosci prawdziwa ;)

> Jestem w
> posiadaniu paru takich ekranów (dwa laptopy, jeden dość stary monitor
> 15") i wysokiej klasy monitora CRT, na którym mam ustawione odświeżanie
> 100Hz. I jakoś przesiadka na LCD zawsze jest dla moich oczu ulgą.

Ja mialem b. długo CRT-ka-- i bardzo długo nie mogłem znaleźć LCD, ktory
dorównałby mu jakością. W końcu CRT-ek był się już dobiegł kresu dni
swoich i musialem wydać ponad 4k na LCD, który nie ustępował mu
jakością... :/

Tak to jest, jak ma się porównanie :/