Re: Stacja graficzna, czy warto? - Stanowisko do pracy dla projektanta/architekta.

Autor: <mbudzisz_at_orange.pl>
Data: Mon 03 Dec 2007 - 00:00:34 MET

On 2 Gru, 22:21, "ZOMO" <fucko...@poczta.onet.pl> wrote:
> <mbudz...@orange.pl> wrote in messagenews:142f6181-f8f5-4004-bb9e-e1c8435ceaf4@w34g2000hsg.googlegroups.com...
>
> Witam,
> zastanawia mnie fakt czy warto jest inwestować w stacje graficzne, czy
> złożyć b. dobry sprzęt w przypadku zastosowań cad i wizualizacji 3D -
> programy typu (Archicad, Artlantis)
>
> nalezalo by rozganiczyc - procesory wielordzeniowe doskonale radza
> sobie z liczeniem renderingow 3D, ale juz przy pracy CAD pracuje
> tylko jeden rdzen - reszta sie obija... Tak wiec jesli stacja bedzie
> [...]

Moja praca polega w 70% na projektowaniu w Archicadzie, 20% w
programach inżynierskich i reszta 10% pozostaje na rendering finalny
tego co po drodze się urodziło. Więc czystego renderingu nie ma zbyt
dużo głównie chodzi o cad.
Projektuję jednak w 3D tak zwany BIM, mniej więcej chodzi o to ze
buduję model 3D, który służy mi do wykonania dokumentacji projektowej.
Sam Archicad jest dość pamięciożerny. W tej chwili pracuję na Bartonie
2500+ (AMD) z 1GB ramu (DDR1) i nie jest to wygodna praca. Ponoć sam
przyrost pamięci poprawiłby komfort, ale nie ma chyba sensu inwestować
w stare technologie. Zresztą z pamięcią byłby problem chyba że
pozostaną aukcje internetowe. No ale poza prockiem pozostaje jeszcze
kilka innych podzespołów których wybór też zależy o wydajności całego
zestawu.
Prawdę mówiąc jakiś czas temu byłem na bieżąco ale ostatnio tyle się
zmieniło że nie nadążam. Proszę o jakieś zestawy, albo o odesłanie
mnie do jakiego fachowca który nie wciśnie tylko marketingowych bubli,
ale złoży stabilny i wydajny zestaw do mojej pracy.