Re: bateria w dellu d400 - problem

Autor: palacz <trust_at_no.one>
Data: Sat 01 Dec 2007 - 00:30:38 MET

Radosław Sokół pisze:

> W instrukcji powinieneś mieć opisane te kody.

Szukałem, może niedokładnie, ale nie znalazłem akurat tego przypadku...
ogólnie zalecali kontakt z dealerem.

> Generalnie miganie w Dellu oznacza IIRC uszkodzenie któregoś z ogniw
> lub przegrzewanie baterii.

W ten dzień laptop trochę był na mrozie, fakt, no ale bez przesady że
coś miałoby się popsuć. Jeśli chodzi o przegrzewanie, to często trzymam
go na kocach, pościeli, itp ale wcześniej nigdy nie narzekał (no ok,
przy dużym obciążeniu parzył w rękę).

> Jaki jest wiek tej baterii od daty produkcji?

Nie znalazłem daty produkcji oznaczonej wprost, chyba, że da się to
jakoś wywnioskować z numeru seryjnego. Ogólnie jest to komputer
sprowadzany z Francji, z pentium m 1,4 więc pewnie już się troszkę
wysłużył - ale poprzedni Dell Latitude, którego do niedawna używałem
(teraz ojciec używa) miał 10 lat a bateria trzymała 1,5h!

W każdym razie... bateria się naprawiła chyba, już nie mruga :)
Nawet podczas mrugania ładowała się, choć dochodziła tylko do 99%,
później stało.
Po takim naładowaniu zostawiłem komputer, bateria spadała szybciej niż
zwykle, ale później chodziła godzinę na 0% (normalnie wtedy wytrzymuje
pół). Gdy się całkowicie rozładowała, podłączyłem ładowarkę i dalej już
poszło normalnie :-)

Pozdrawiam