Re: Baardzo nietypowy problem z partycjami dysku.

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Thu 29 Nov 2007 - 16:16:21 MET

Feromon pisze:
> Jedynym sensownym wytłumaczeniem (zasięgnąłem opinii fachowca) jest to,
> że w tamtym komputerze
> automatycznie kontroler RAID zrobił mirroring....
> Jeśli tak, to żadne narzędzie programowe już nie pomoże...

To nie jest jedyne sensowne wytłumaczenie, ale trudno Ci odmówić logiki
i doświadczenia. Ja spotkałem się z czymś takim i to nawet u siebie.
konfiguracja była taka:

Mój dysk to C na MASTER, do niego podłączyłem starusieńki dysk o
wielkości 104 MB i był ustawiony na CABLE SELECT. W biosie dyski były
widoczne jako identyczne, mimo, że mój C miał 20GB. Zignorowałem tą
informację i po chwili miałem już dwa dyski po 104 MB ;) Sprawdziłem
później i gdybym podłączył drugi dysk jak SLAVE to nie byłoby "Total ATA
RAID'a ;) Oczywiście dane na dysku C nie dały się odczytać. Nie bawiłem
się w odzyskiwanie danych, bo miałem kopie zapasowe.

--
|Tomasz Dębkowski | www.i-slownik.pl      |