Baardzo nietypowy problem z partycjami dysku.

Autor: <lukaszmalys_at_gmail.com>
Data: Wed 28 Nov 2007 - 22:22:55 MET

Witam.

Mam problem z następującą sytuacją.
Nie mogłem uruchomić windowsa na moim kompie (nazwijmy go A) - wina
mogła leżeć po stronie zasilacza albo uszkodzenia mechanicznego dysku,
nie wiem. Dla ścisłości: dysk Seagate 200GB SATA.
Pod knoppixem widziałem jednak wszystkie partycje, ale nie mogłem na
nich zapisywać (aby zrzucić zawartość C na D lub E).
Postanowiłem tradycyjnie - wpiąć dysk do innego kompa (biuro kolegi) i
potem skopiować dane na płyty. Niestety, w kompie B po wypięciu
jednego z dysków i włożeniu tam mojego, ten mój nie był widoczny. :(.
System uruchomił się na kompie B, ale partycji mojego dysku nie
widział - zresztą, nie widział nawet dsyku w BIOSIE.
Trudno - myślę - nie udało się. A że jestem raczej "lajkonikiem",
postanowiłem szukać mądrzejszych od siebie. Wpiąłem dysk z powrotem do
mojego kompa i z ciekawośći jeszcze raz spróbowałem uruchomić system.
Tym razem - nowość - uruchomił się CHKDSK i zaczął jakieś
"odzyskiwanie oddzielonych plików" na bluescreenie, ale... na ekranie
śmigały nazwy plików z komputera B!!!
Dzisiaj postanowiłem przelecieć dysk programem Active Partition
Recovery. Okazuje się, że z trzech partycji, które miałem, dwie są
pokiereszowane, ale część danych możnaby chyba odzyskać, ale partycja
systemowa to po prostu kopia C:\ z kompa B!!! Jak to się mogło stać,
że komputer B po chwilowym wpięciu dysku samoistnie skopiował dane na
mój dysk? Czy może na komputerze B, na głównym dysku było
zainstalowane jakieś narzędzie do archiwizacji i moje dane zostały w
części zastąpione tymi biurowymi? Niestety, nie mam możliwości
zapytania, znajomy jest za granicą, biuro zamknięte...

Dodam, ze Active Partition Recovery nie daje rady odzyskać mojej
starej partycji C, (a na niej najbardziej mi zależy), pokazuje tylko
dane z kompa B - po mojej starej ani śladu.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zagwozdki i poradę, co mogę zrobić
aby odzyskać moje stare C:\.

Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość.