Re: RAID na CF

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 22:24:31 MET

** RadoslawF <radoslaw@poczta.emitel.pl> wrote:

> Bez żartów, windows z założenia będzie rzeźbił plikiem wymiany mając jeszcze
> wolny RAM.

O ile ma ten plik - przecież można go wyłączyć. Pytanie co zacznie się dziać
jak skończy się pamięć? :) No ale plik wymiany też nie jest nieskończony
natomiast dużo wolniejszy, więc tylko oddalamy problem.

Druga sprawa to jak już ktoś napisał nośniki Flash mają drastycznie inną
charakterystykę niż dyski twarde - Flash się zużywa od ilości zapisów w danym
bloku, dlatego potrzebuje specjalizowanego systemu plików, który rozłoży zapisy
równolegle pomiędzy wszystkie bloki. To jest totalne zaprzeczenie typowego,
dyskowego systemu plików.

A już stawianie RAID przeznaczonego dla dysków na pamięci Flash to jest pomyłka
totalna, o istnieniu RAID przeznaczonego dla pamięci Flash nie słyszałem, ledwo
co istnieją (w fazie rozwojowej - Linux i pewnie specjalizowane systemy)
normalne systemy plików dla takich urządzeń.

> Takie założenie projektanta.

To po co jest opcja wyłączenia? Projektant o niej zapomniał?

> Z Linuxami jest lepiej,

Od czasów 2.6, 2.4 bardziej potrzebował swap niż Windows NT.

> ale jak zabezpieczyć się przed sytuacją kiedy tego RAMu nie będzie
> odpowiednio dużo ?

Jak rozumiem swap jest nieskończony i tam nie ma takiego problemu? :)