Rodzeństwo HDD ;)

Autor: Golibroda <ala_at_ma.asa>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 20:34:27 MET

Witam

Są sobie dwa dyski:

http://www.sirius.pl/komputery/towar_cennik_71/towar_karta_39708/Seagate_Barracuda_720010_160GB_SerialATA_300_7200.html

http://www.sirius.pl/komputery/towar_cennik_71/towar_karta_18986/Seagate_Barracuda_72009_160GB_Serial_ATA_300_7200.html

Wyglądają jak rodzeństwo. Jeden ma zapis prostopadły a drugi za to posiada NCQ.

I tutaj pytania. Czy zapis prostopadły jest bezpieczny - lepszy gorszy od zapisu
tradycyjnego ?
Czy posiadanie NCQ w przypadku gdy moja płyta nie posiada takiej mozliwości jest
do wykorzystania (bo oba elementy muszą "to" posiadać aby wykorzystać NCQ) ?, a
może to tylko marketing technologiczny.

Wszelkie rzeczowe opinie są mile widziane ;)

Pozdrawiam
Piotr

P.S.
I tak nie wykorzystam sata II bo u mnie na płycie gości tylko transfer dla sata