Wolny dysk SATA

Autor: yodacki <yodacki_at_gazeta.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 20:57:44 MET

Witam,

wpiąłem dysk sata - seagate 500 gb sata II - na płytę asrock'a 775i65G
(chipset 865g). Płyta obsługuje tylko SATA I wiec dysk ma zworkę na
pozycji SATA I. W zestawie jest podłączony jeszcze dysk IDE - Seagate
160 GB 7200. Zestaw chodzi dobrze ( w sensie bez konfliktów), wszystko
jest wykrywalne ale...
Dysk SATA chodzi wolno i to "czuć". Bios gada ze dysk potrafi gadac na
UDMA6 lecz przy bootowaniu pokazuje ze jest w trybie UDMA5 (tak jak dysk
IDE). System jest przetaktowany (z 133 na 160) jeśli to jest ważne.
Tune HD pokazuje wyraźnie ze dysk może pracować jako UDMA6 lecz aktywne
jest UDMA5 (zgodne z tym co bios gada).
Wszystkie stery do chipsetu są zainstalowane - płyta na intelu.
Urządzenia są wpięte w sposób następujący:
HD IDE - jak master na pierwszym kanale IDE
SATA na SATA I
DVDRW(master) i DVD-ROM(slave) na drugim kanale IDE

W związku z powyższym mam pytanie - czy wie ktoś z Was co zrobić aby
dysk SATA zaczął gadać jako UDMA6 ??

Z góry dziękuje za sugestie.
Pozdrawiam
Jacek