Poszukiwany sprzęt (poleasingowy lub nowy)

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_at_wytnijmniegazeta.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 09:08:37 MET

Witam wszystkich,

Jako że mój obecny domowy sprzęt dożywa swoich dni (płyta Clayton na VIA Apollo Pro 133,
obudowa AT (sic!), PIII 866, 2x128 MB SDRAM) rozglądam się za czymś nieco nowszym.

Jeśli chodzi o procesor, to w zasadzie wystarcza, bolączką jest niemożność rozszerzenia
RAM- płyta ma tylko 2 gniazda, nie udało mi się zmusić do kolaboracji żadnego modułu
256 MB (próbowałem sporo).

Chciałbym więc albo nabyć jakiś sprzęt poleasingowy, ew. coś nowego (byle nie za drogo),
a najistotniejsze rzeczy to:

- ma być cichy
- ma mieć minimum 512 MB RAM (1 GB lepiej)- lub możliwość łatwej i w miarę
taniej rozbudowy do tej wielkości
- procesor o wydajności przynajmniej rzędu PIII 1GHz (szybszy też mile widziany)
- obudowa minitower lub desktop, 2 miejsca na standardowy (żadne low profile) napęd 5,25
(ostatecznie może być jedno), standardowe miejsce na flopa, nie szczelina w obudowie
(od razu będzie zmiana na czytnik kart).

Karta dźwiękowa, sieciowa- nieistotne, o ile sprzęt ma co najmniej 3 gniazda PCI
(chciałbym podpiąć jeszcze kontroler USB 2.0). Jeśli nie- standardowe 10/100
i AC97 wystarczą).

Jeśli to ważne- na sprzęcie będzie pomykał Ubuntu 7.10

Jeśli ktoś więc przypomina sobie jakiś model "firmowego" komputera, albo doradzi,
co wybrać z współczesnych podzespołów będę wdzięczny.

Znalazłem takie coś:
http://www.allegro.pl/item269160513_mini_tower_fujistu_siemens_piii_1000mhz_kompletny.html
ale niestety ma tylko 2 złącza RAM i 1 PCI (to już "ciut" mało).

--
Dominik (& kąpany)