problem: starsza p³yta, kontroler ATA133 i kontroler SATA

Autor: Reetah <reetah_at_reetah.org>
Data: Sat 24 Nov 2007 - 18:49:46 MET

witam!

dziadek asus p2b-d + kontroler ATA133 zoltrixa + kontroler sata promise
tx2200.

dotychczas zestaw pracowa³ bez tego ostatniego. wpad³ mi w rêce dysk
sata i podpi±³em go pod kontroler promise. podczas startu kontroler sata
³adnie jest wykrywany, dysk równie¿. problem pojawia siê podczas
rozpoczêcia ³adowania systemu z PATA podpiêtego do zoltrixa -- komputer
siê zawiesza. w biose mam dostêpne opcje ³adowania z "RAID" lub "ATA" --
dotychczas by³o ustawione na RAID i system ³adowa³ siê z dysku
podpiêtego pod zoltrixa. je¶li uruchamiam komputer bez dysku SATA i
pod³±czê go ju¿ po starcie systemu nie ma problemów: wykrywa wolumin
dynamiczny sata, mo¿na formatowaæ, zak³adaæ partycje itp.

czy mo¿na jako¶ wymusiæ na tym zestawie, aby system dalej ³adowa³ siê z
dysku PATA bez od³±czania SATA i nie zawiesza³ siê podczas startu?

bêdê wdziêczny za hardwarowe sugestie co gdzie poustawiaæ.

pozdrawiam,
Reetah