Re: Żeby się śmigła szybciej kręcili...

Autor: Piotr Denys <zerog_at_toya.net.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 19:57:02 MET

From: "Tomasz Maciąg" <niezla@zmylka.pl>
To: <pl-comp-pecet@newsgate.pl>
Sent: Tuesday, November 20, 2007 10:12 PM
Subject: Re: Żeby się śmigła szybciej kręcili...

> Niemalże na pewno długo one nie pochodzą.
> Zwiększenie napięcia powoduje kwadratowy
> wzrost mocy, a nie liniowy!
> 13V jest jeszcze w porządku, bo tak są robione
> niektóre wentylatory, ale 15 to przesada.
> Jest jeszcze problem: skąd wziąć więcej niż 12V
> w komputerze...

Kwadratowy?
Śmigła potrzebują 0.18A, czyli przy 12V to jest 2,16W.
Przy 15 byłoby 2,7 - to przegięcie? Pytam, bo nie wiem.
Ze źródłem napięcia nie ma problema, bo zasilanie
jest zewnętrzne, rzecz sprowadza się do wyboru
zasilaczyka. Sprawa nie dotyczy obudowy komputerowej,
a właściwie tak :), tylko nie tej, którą wszyscy mają teraz
na myśli, tylko taką dźwiękochłonną obudowę na całego
kompa, która jednak potrzebuje mieć wentylację.

--
pzdr
Peter