Rozne rozmiary pamieci DDR2 na jednej plycie?

Autor: Piotrne <piotr23ne_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 16:15:08 MET

Witam,

mam w poskładanym (w sklepie) komputerze płytę główną ASUS P5LD2.
Zainstalowano 1 GB pamięci, tj. 2 moduły 512 MB (DDR2 512MB 667).
Chciałem dokupić jeszcze 2 GB pamięci (2 * 1 GB). W sumie byłoby
3 GB, po 1,5 GB w każdym banku. Ale w sklepie - tym, w którym
składali komputer - powiedzieli mi, że nie można mieszać rozmiarów
pamięci i wszystkie moduły muszą być jednakowe. Inaczej całość
będzie wolna. Czy tak rzeczywiście jest? W dokumentacji płyty
napisali tylko, że sumy rozmiarów pamięci zainstalowanej
w poszczególnych bankach muszą być jednakowe.

Pozdrawiam
Piotr