Re: upgrade biosu - p5b deluxe

Autor: Psychotrop vel Grzesiek \ <psychotrop_sp_at_op.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 11:35:23 MET

dzięki temu kupiłem taką płytę za grosze :)
ale do rzeczy.

kumpel robił dokładnie tak jak ty upgrade.
jedyna różnica to że robił to na winXP.
też failed, tez czarny ekran po restarcie ...
oddał płytę na serwis, a że nie mógł się doczekać to kupił nową P5K
deluxe, a tą kupiłem od niego :)

co się potem okazało - przyczyną tego było 4GB ramu. tylko tak jak
pisałem - on to robił na winXP, który to obsługuje do 3,5GB.
wyczytał tą inf. gdzieś na stronie asusa, ale to już było po fakcie.
tylko nie wiem czy tyczyło się to winXP+4GB ramu, czy tylko 4GB ramu bez
względu na system.

na serwisie zapodali biosa.
ale wpakowali jakiegoś starego i się wydzierała płyta że nie rozpoznaje
nazwy procesora.
no to update biosu - dokładnie tak samo jak kumpel, tym samym
programikiem asusowym pod winXP - no i u mnie poszło bez problemu - taka
sama konfiguracja sprzętowa i programowa jak u kumpla wcześniej, ale
poza pamięcią - u mnie 2GB ramu

a co do sposobów odzyskania biosa - kiedyś się robiło albo na żywca
(przekładanie kostek biosu z niedziałającej płyty do działającej na
włączonym kompie), albo z kartą graficzną ISA/PCI.
niektóre asusy podobno mają jakiegoś małego linuxa w jakimś flashu i
można to jakoś odpalić, ale tylko słyszałem o tym - nie miałem potrzeby
się zagłębiać w temat.

więc jak masz na gwarancji, a nie znajdziesz innego sposobu na
odzyskanie biosu to na serwis ją.

pozdr

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki