Dlaczego Toshiba montuje w laptopach powolne dyski (4200 prm) ?

Autor: Misjonarz <temple_at_gazeta.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 10:10:36 MET

Już byłem zdecydowany na zakup A200-1m8, a tu informacja że nic z tego bo
właśnie je wycofują z produkcji i muszę wybrać inny model.
Problem w tym że każdy z serii A200 i dyskiem od 200GB wzwyż posiada dysk
o obrotach 4200, a nie 5400.
Chciałem kupić laptopa z C2d Santa Rosa, grafiką HD 2600, RAMem 2GB,
dyskiem ok 160GB (5400 prm) i w cenie ok 4 tys.
Te warunki spełniał A200-1m8 ale niestety kupić go już nie można.
A może te dyski 4200 prm nie są wcale takie złe? Nie chce mi się wierzyć
żeby tak markowy producent dawał badziewie do swoich laptopów.
Naczytałem się co prawda sporo o wyższości dysków 5400 nad 4200 ale może
te 4200 w Toshibach nie są aż tak dużo wolniejsze od 5400.
Chciałbym na moim laptopie pograć w jakieś gry od czasu do czasu i nie
wiem czy wolny dysk nie będzie mi w tym przeszkadzał.
Bardzo ważne jest też dla mnie to aby laptop po włączeniu był jak
najszybciej gotowy do pracy.

Proszę o opinie zwłaszcza użytkowników Toshib z dyskami 4200 prm.

pozdrawiam
Misjonarz