Re: Kieszeń zewnętrzna na dysk ATA 2,5, na USB 2.9

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 04:48:17 MET

Proces Robert <r@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Muszę coś takiego kupić na dysk 2,5', 120 GB, 5400 obr. Seagate, możecie
> polecić coś oraz na co zwrócić uwagę:
> - czy potrzebna wentylacja, wiatrak?
> - wyjście z kieszeni ATA, czy się przydaje?
> - czy widaoczy automatycznie pod każdym systemem?
> - czy można dzielić na partycje?
> - czy zasilanie z jednego USB starczy?
> - inne ktuczki o których nie wiem ...?

Sprawdź w specyfikacji dysku jaki prąd pobiera. Ale na 99,9% jeden USB
będzie za mało, bo tyle to wystarcza na dyski rzędu 40 GB, 4200 rpm. Sam
używam obudowy z podwójnym kablem USB, i właśnie do takiego dysku
Hitachi wystarczy, ale już Seagate 120 GB, 5400 rpm (co za zbieg
okoliczności ;) potrzebuje dwóch podłączeń do stabilnej pracy.
Wentylacji zwykle nie używam, bo obudowa jest aluminiowa i robi za
radiator, ale czasami puszczam jakieś śmigło. Do tego dysku jednak nie
jest to niezbędne, chyba że będzie chodził dużo, np. w grze. Każdy
sensowny system go obsłuży i wykryje, można dzielić na partycje (np.
booitng kiedy się włączy wykrywanie napędów USB).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8