Re: Kupno komputera z legalnym systemem

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Tue 20 Nov 2007 - 15:14:42 MET

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Widzę właśnie, że zupełnie się nie orientujesz w licencjonowaniu, co
> jednak hmmm nie przeszkadza Ci zabierać na ten temat głosu... Rzecz w

To wskaż, co w tym co napisałem jest niezgodne z prawdą. Bo ja zabieram
głos w sprawie zbywania swojej własności (mówimy o sprzedaży), a nie
licencjonowania.

> tym, że Ty wcale nie stajesz się właścicielem systemu Windows OEM. Ty

Jeśli tak jest (a nie wiem, jak już wspomniałem), to moje uwagi dotyczą
oczywiście czegoś innego i nie ma sensu kontynuować.

> tylko nabywasz prawo do jego użytkowania na zasadach określonych przez
> MS, które albo akceptujesz, albo system odinstalowujesz. MS zaś może Ci
> w każdej chwili cofnąć to prawo w chwili, kiedy stwierdzi, że naruszyłeś
> licencję OEM. Dopóki te zasady nie stoją w sprzeczności z polskim
> prawem, nic nie możesz MS zrobić. Co najwyżej trochę popyszczysz na
> grupach, i tyle :-).

Ale to znaczy, że oprogramowanie ma się w czymś rodzaju dzierżawy
wieczystej?
W takim razie całkowicie błędne jest mówienie o odsprzedaży systemu,
należy mówić o cesji umowy.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/