Re: problem z DVI po wymianie karty na nowa

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 20 Nov 2007 - 10:30:14 MET

Robbo wrote:
> [...]
> Stary spalony radeon dawal obraz z pasami pionowymi (pewnie ram uszkodzony)
> ale pracowal na DVI do samego konca nawet z tymi pasami. Podpialem go nawet
> na chwile z powrotem i obraz przez DVI trzymal sie stabilnie (pomijajac te
> pasy z uszkodzonego ramu), tak wiec to chyba nie monitor...
>
> Podlaczajac nowa karte przez klasyczny VGA wszystko jest OK oczywiscie poza
> jakoscia obrazu, ktora pozostawia troche do zyczenia. Jak to jest ze na
> starym 9800 PRO wyjscie DVI dziala wysmienicie a na nowszej karcie musze
> degradowac sobie jakosc, bo dziala tylko analogowe VGA ?

Proste. Coś jest uszkodzone. Czy aż tak trudno na to wpaść? Uszkodzona
może być karta (wyjście DVI), monitor albo kabel.

> Czytalem rozna fora i w sumie zadnego konkretnego rozwiazania nie
> znalazlem.

A co niby miałbyś znaleźć?

> Jak widzialem, problem maja uzytkownicy innych roznych monitorow z roznymi
> kartami. Ktos polecal karty ATI zamiast nvidii, ale jak widac to nie to.
> Niektorzy zalecali dlubanie w opcjach sterownika (np. odswiezanie 70Hz itp)
> ale jak to sie ma do czystego BIOSu gdzie zaden Windows ani sterownik nie
> zdazy sie jeszcze zaladowac... Oczywiscie probowalem i tego ale nic nie
> pomaga. Dlaczego na starym VGA nigdy nie bylo problemow, a z DVI jest ich

Sugerujesz, że nigdy nikomu nie zepsuł się monitor VGA, nie urwał kabel
ani nie uszkodziła karta? Owszem, zdarzało się to całkiem często.

> multum (wystarczy wygooglac hasla dvi problem). Czy jest w koncu jakies
> jednoznaczne wyjasnienie problemu i jego rozwiazanie?

Jak wyżej. Znajdź, która z trzech części jest uszkodzona. W tym celu
wypada eliminować je po jednej, czyli mieć drugie egzemplarze.

> Czat ze wsparciem technicznym NECa sugeruje sprawdzenie karty na innym
> monitorze DVI oraz sprawdzenie mojego monitora na innej karcie z DVI.
> Troche
> duzo roszad, nie wiem czy dam rade skompletowac tyle sprzetu...

A w jaki inny sposób możesz stwierdzić, co się zepsuło? Kiedy latarka
przestanie Ci świecić, to też będziesz pytał na forum, jak nie mając
miernika, żarówki ani baterii sprawdzić co się stało i sprawić, żeby
zaświeciła?