Coś jeszcze z tym dyskiem mogę zrobić?

Autor: michalek <michales_at_polbox.com>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 15:42:02 MET

Może poradzicie coś ciekawego.

Przez pomyłkę podłączyłem dysk 2,5" na przejściówce
z zasilaniem odwrotnie do komputera stacjonarnego.
W efekcie tego dysk zamilkł - nawet nie wiruje.
Ponieważ zalezało mi na danych znalazłem na Allegro
dysk __identyczny__ nawet ten sam REV, który ma
prawdopodobnie jakieś defekty powierzchni bo powoli
odczytuje zapisane dane.
Przełożyłem płytkę z elektroniką do mojego dysku
i dysk zaczał sie kreęcić ale nie jest widziany w biosie.

1. Czy to oznacza, że jest cos uszkodzone w obszarze głowic
i dlatego dysk nie jest rozpoznawany?
2. Czy może raczej występuje jednak jakaś nikła różnica
w wymienionej płytce elektroniki ? Ale wtedy dysk byłby
raczej rozpoznawany tylko dane byłyby "sieczką"
3. Czy znacie jakis serwis, który odpowiedzialnie mógłby
naprawić płytkę elektroniki?

Michał