Pojedynek dinozaurów Athlon XP1800+ a Sempron 3000

Autor: Michał <mmmm_at_edwew.pl>
Data: Sun 18 Nov 2007 - 18:41:52 MET

Witam
Przymierzam się do delikatnego "upgrejdu" komputera, zanim uzbieram na coś
ciekawszego, a ceny 8800GT spadną. Myślę o przesiadce z GF5700 na GF7300GT
DDR3. Obie rzecz jasna na AGP. Tu mam pytanie co do różnicy w wydajności
procesorów Athlon XP1800+ i Semprona 3000 (32bity). Jedno i drugie to
staroć, ale ten drugi w firmie się marnuje i może udało by się go podmienić
(legalnie,żeby nie było). Czy oprócz wydajności nie ma różnic w grach?
Chodzi mi, czy dużo gier wymaga np. SSE3/2 i nie ruszy na poczciwym XPku?
Teoretycznie ten Athlon ma duży potencjał podkręcania sądząc z serii, ale
mam MOBO niesławnego ECSa, który nie ma możliwości podkręcenia. W sieci
znalazłem kiedyś opis przeróbki tego ECSa, ale nie wiem czy teraz da się to
znaleźć i czy nie wiąże się to ze zmianą BIOSA. Mój ECS odpukać jest
stabilny jak diabli i nie chciał bym tego popsuć.
Aha, chce pograć z lepszym komfortem w rozdzielczości 1280x1024 na starszych
tytułach jak FarCry i pare innych zabytków. Mam zaległości, że tak powiem :D

Pozdrawiam