Prosba o pomoc przy wyborze zestawu..,

Autor: rom3k <rom3k2_at_wp.pl>
Data: Sun 18 Nov 2007 - 17:32:11 MET

Witam, w tym tygodniu mam zamiar kupic budrzetowy komputer,
glowne moje zalozenia sa takie zeby byla to platfoma latwa do
upgrade'u w przyszlosci i w miare tania teraz.
Uzytkowanie, no do calej reszty programow biurowych i CAD
kazdy kupiony teraz komputer sie nadaje wiec oczywiscie
zalezy mi na tym zeby nowsze gry tez jakos dzialaly,
Glownie zalezy mi na symulatorach LOCK ON, cala
seria IL-2 no i moze nowsze Flight Simulator'y.
Jak przy okazji AIRBORN by dzialal w miare dobrze to by bylo
fajnie. Calosc bedzie uzywana z monitorem 22' 1680x1050
ze zlaczem DVI tak wiec zalezy mi na graniu w tej rozdzielczosci.

Po dluzyszm namysle zdecydowalem sie na cos takiego

ASUS P5K Intel P35 ***386zl
E2140 1,6Ghz ***231zl
RAM 2x1GB 800 Patriot ***204zl
Seagate 160GB SATA2 8MB ***183zl
LG Super Multi H66N SATA ***125zl
GF 7600GT Palit 256MB DDR3 PCI-E ***329zl
Obudowa+zasilacz ~~ ***200zl ?

RAZEM jakies: 1658zl
I zabardzo tej sumy niechcialbym przekraczac.

Teraz kilka pytan odnosnie tego:

PLYTA:
Czy moze warto dolozyc kilka zlotych do plyty i kupic
ASUS P5KC (421zl) z obsluga DDR3? tak zeby w przyszlosci
wymienic ram na ddr3? czy to troche bedzie bez sensu,
bo zanim ten ram stanieje to plyta juz bedzie starociem?

Myslalem tez o plycie Intel DP35DPM kosztuje 352zl
tu link:
http://www.komputronik.pl/Plyty_glowne/Intel/Socket_775/Intel_P35/Intel_DP35
DPM_Intel_P35_bulk/pelny,id,41602/
Zalezy mi na tym aby plyta obslugiwala core2 quad i dala mozliwosci
podkrecenie E2140.

RAM:
Czy ram w Dualu jest dwa razy bardziej niz jedna wieksza kosc?
Czy to "dziala" tak jak RAID0 dla dyskow?

GRAFIKA:
Tutaj nie mam pojecia co wziac tamta dalem dla przykladu, chce kupic
cos za maks 300 pare zlotych. za jakies rok dwa i tak pewnie wymienie.
Jaka grafe policicie do tej ceny?

OBUDOWA I ZASILACZ:
obudowa tania i a zasilacz taki zeby to wszytko dzialalo i dalo sie
podkrecic,
nie chodzi mi o to zeby to E2140 od razu na 3,5ghz wyciagnac, no ale
tak zeby z tych 1,6 chociaz ze 2,5 zrobic.
Wiec rowniez prosze o doradzenia jaki zasilacz nie za drogi ale zeby dal
rade.

I takie pytanie na koniec, bo z tego co widze jak sie podkreca procesor
to trzeba lepszy zasilacz. A czy gdybym tam wlozyl procesor ktory
nominalnie ma 3,2ghz na tego quada w przyszlosci, to czy wtedy tez trzeba
miec
wypasiony zasilacz? czy procesor na nominalnym ustawianiu tego nie wymaga?

pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie sugestie i porady na temat
tego zestawu ktory zaprezentowalem