Re: Kupno komputera z legalnym systemem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 18 Nov 2007 - 13:19:13 MET

Dnia Sat, 17 Nov 2007 19:33:47 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Licencja OEM nie traci ważności jeśli komp zostaje sprzedany przez
> pierwszego usera następnemu, bo jest związana z kompem lub jego częścią
> składową a nie userem.

Owszem, ale wg MS nie może to się odbyć przez pośrednika, tylko
jednorazowo i bezpośrednio nowemu nabywcy. Ponadto sprzęt musi zostać
przekazany w komplecie wraz z nośnikami, dokumentacją, umową licencyjną,
Certyfikatem Autentyczności, i stosowną umową przekazania. Pełen tekst
warunków cesji licencji OEM leży tutaj:
http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/default.mspx

> Więc faktury na komp nie musisz mieć. Licencja OEM
> to właśnie naklejka, nieprawdaż? A oryginalny nośnik nie jest przyspawany
> do kompa i moze zaginąć lub ulec uszkodzeniu i zostać wyrzucony (po
> zrobieniu kopii). I mając naklejkę można kopię uzyskać od dystrybutora, tak
> słyszałem (no, może za niewielką opłatą).

Owszem, jeśli jest się w stanie udowodnić pochodzenie sprzętu.

> A co do wiarygodności windowsów z Allegro to kiep ten co kupi zanim
> sprawdzi, zgoda :)

A tu zgoda :-).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]