Re: Kupno komputera z legalnym systemem

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 18:31:41 MET

"Pannaanna" napisała:

> Potrzebuje kupic komputer z legalnym systemem operacyjnym Windows XP.
> Na alledrogo.pl znalazlam

Powyższe dwa zdania się wzajemnie wykluczają ;-)

> sprzedawcy czesto pisza cos takiego:
> "Na obudowie przyklejona jest naklejka licencyjna WIN XP home. Na
> fakturze nanosimy informacje o systemie operacyjnym. Na dysku nie jest
> zainstalowane oprogramowanie, nie ma partycji recovery, nie załączamy
> nośnika z systemem."

W tłumaczeniu na język polski oznacza to mniej więcej:
"Miłościwie Nam Kupujący frajerze, wciskamy ci być może sprzęt, być może
kilka cegieł, dowiesz się jak otworzysz paczkę, która być może dojdzie, być
może nie. Płytkę z systemem już dawno opchnęliśmy na innej aukcji jako "XP
100% legal" i inny frajer, który to kupił, właśnie żebrze w Microsofcie o
powtórną aktywację ściemniając, że wymienił płytę główną na gwarancji lub
coś w tym stylu. Na dysku nie ma systemu, bo dysk jest padnięty, o ile w
ogóle jest."

> Czy mam przez to rozumiec, ze moge legalnie zainstalowac na tym
> komputerze sysetm WinXP HE

Najpierw zapytaj, czy *w ogóle* możesz zainstalować na tym laptopie XP.
Nawet jeśli przez jakieś przeoczenie ocalał w nim sprawny dysk, to i tak
instalacja z innego nośnika niż partycja czy płytka recovery dedykowana dla
tego modelu laptopa zatrzyma się z komunikatem "Nie znaleziono dysku".
Poszukaj na tej lub którejś z grup windzianych wątków pod tytułem: "Jak
zainstalować XP na laptopie bez FDD?".

> i aktywowac go bez problemow na "party-line microsoftu" ?

Dowiesz się tam, że kopia z takim numerem już dawno została aktywowana przez
kogoś innego ;-)

Reasumując - kup sprzęt w sklepie. Tyle teraz "promocji"...

JoteR