Re: tani monitor do grafiki - najważniejsze parametry

Autor: Michał <mmmm_at_edwew.pl>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 16:59:37 MET

> mam pytanie odnośnie monitorów lcd - potrzebny jest do grafiki (obróbka
> zdjęć i skład tekstu), ale maksymalny fundusz to 1100 zł, więc monitory
> profesjonalne daleko poza zasięgiem. Szukam 19", a tych ogromny wybór...
> czym się kierować szukając? Przede wszystkim musi dobrze wyświetlać kolory
> i mieć dużą jasność (aby biały był w miarę biały) - a więc patrzę na
> kontrast (>1000) i na jasność (>300cd). Cczy dobrze robię czy jeszcze na
> coś zwrócić uwagę?

Tak jak Ci już napisali, szukaj czegoś na -VA. Za tą cenę i tak nie kupisz
niczego profesjonalnego. Co do jasności to czym większa jasność tym "lepszy"
kontrast marketingowy. Tobie powinno bardziej zależeć na mniejszej jasności,
bo wówczas kontrast jest bardziej wiarygodny. Monitory CRT mają poniżej
300cd jak dobrze pamiętam. W wielu tańszych monitorach jest problem z
obniżeniem jasności, by ekran nie raził po oczach. Ja mam samsunga 960BF i
jasność na 0% i jest ok.
Druga sprawa kiedyś LG zawyżało jakieś dwukrotnie kontrast, bo nie wierze,
że nagle tyko LG ma matryce 2000:1 szczególnie że matryce pewnie ma od
Samsunga, który pisał wówczas max 1000:1. Też należy na to zwrócić uwagę.

Pozdrawiam