Re: Czarny snieg na LCD

Autor: Player <player_at_nooooooooooooooooooooooooo.pl>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 11:13:49 MET

> Czy ten efekt nie wynika czasami z "dynamicznego ditheringu", który ma
> wpływać na subiektywne odczucie związane z postrzeganiem większej ilości
> kolorów?

nie,
to wyłącznie wina jakości powłoki antyrefleksyjnej która ma nie tylko
zapobiegać odbiciom swiatła ale takze "rozmywać" tak by pojedynczy piksel
nie był widoczny jako trzy subpiksle R G B tylko jako jeden punkt. Często ta
powłoka jest za bardzo "rozmydlająca". Sprawia to wrazenie jakby ekran był
posypany ultra drobnym błyszczącym pyłem/sniegiem i lekkie poruszenie głową
a ekran "mieni się"...

...przynajmniej jesli to miał na myśli pytający ale jest tu pewna
niezgodność gdyż efekt o którym piszę jest widoczny tak samo na jasnych i
ciemnych tłach szczególnie na czysto zielonych

Tu jednak prędzej obstawiam jakiś dithering itp efekty symulacji kolorów...